OB header vervolgpagina 2

Stap 5: Oplossen van het probleem

26-07-2018
oplossen van het probleem

Al vrij snel nadat het project van start is gegaan, kunnen de eerste resultaten gemeten worden. Binnen enkele maanden zijn de eerste geldbesparingen en kwaliteitsvoordelen zichtbaar. Denk maar eens aan de volgende elementen; uptime verbeteren, kwaliteitsbewaking, bestelproces inzichtelijk maken. Waardevolle verbeteringen die zichtbaar en meetbaar zijn.

“Met gesprekken en data-analyse komen we tot de kern van het probleem en kunnen we aan de slag.”

Frisse blik op huidige zaken

Veelvoorkomende verbeterpunten bij klanten zijn de magazijninrichting, het stroomlijnen van de logistieke processen en het verbeteren van de service. Onze onafhankelijke kijk op uw bedrijf geeft nieuwe inzichten en een frisse blik op de huidige stand van zaken. Met behulp van de data-analyse en de interne beschikbare mensen wordt het plan uitgevoerd en bijgestuurd waar nodig.

Vraag een informerend gesprek aan

loods vanaf bovenaf met medewerkers

Nieuwe manier van denken

Er is structuur nodig. Het team moet op de hoogte zijn van de prioriteiten, werkzaamheden en verantwoordelijkheden. De mate waarin de medewerkers betrokken zijn hangt samen met transparante communicatie. Voor, tijdens, maar ook na het proces moeten de verantwoordelijkheden binnen het project duidelijk zijn. Bij een nieuwe manier van werken hoort ook een nieuwe manier van denken.

Productie blijft draaien

Een probleemvrije toekomst klinkt heel aantrekkelijk. Dit is te realiseren wanneer iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft. Vipac zet zich ervoor in om de logistieke processen te stroomlijnen. Op die manier worden kosten bespaard en gaat de kwaliteit van de productie omhoog.

Duidelijk proces

De lat ligt hoog. Productiebedrijven krijgen te maken met spoedorders, retourstromen van goederen en een flexibele voorraad. Organisatie en netheid is geboden. Met de juiste onderbouwing in het plan geeft Vipac aan waarom iets wel of niet nodig is. Alle aandachtspunten worden bij elkaar gebracht, zodat iedereen precies weet wat er van hem of haar wordt verwacht.  

Vraag een informerend gesprek aan

Dit artikel delen:

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten