VIPAC Maak kennis met onze werkwijze 3
USP V2

ONDERZOEK

USP V2

PLAN OPSTELLEN

USP V2

BEGELEIDEN EN STROOMLIJNEN

Zo doet Vipac dat! Maak kennis met onze werkwijze

VIPAC Maak kennis met onze werkwijze 1

De komende maanden stippelen we graag uit hoe we te werk gaan tijdens onze projecten. Als productiebedrijf zijn er vele stappen die correct moeten worden doorlopen om processen te stroomlijnen. Vipac heeft hier een speciale aanpak voor. Samen met u maken we een plan en voeren deze succesvol uit. Lees meer over onze werkwijze in de komende zes blogs.

Stap 1: Vaststellen van het probleem

Als productiebedrijf heeft u te maken met retourstromen van goederen, spoedorders en uiteraard voorraad. Wanneer medewerkers misgrijpen of veel moeten zoeken kost dat tijd, geld en kwaliteit. Met een kort bedrijfsonderzoek en op basis van jarenlange praktijkervaring weten de experts van Vipac de vinger op de zere plek te leggen. Het probleem bestaat vaak uit meerdere aspecten.

Stap 2: Opstellen van het plan

Het bepalen van een tijdsvolgorde is een fundamenteel element in het plan. De prioriteiten en focus moeten helder zijn voor alle betrokkenen. De data-analyse is tevens een belangrijk onderdeel van het plan. Hierin wordt een indicatie afgegeven van de grootte van het probleem, inclusief alle onderliggende elementen. Voor de klant biedt dit veel inzicht in de huidige stand van zaken.

2Logo Vipac

Benieuwd wat we voor u kunnen doen? Vraag een gesprek aan via bijgaand formulier en we nemen contact met u op.

"Vipac werkt volgens een ‘meer stappen plan’. Elk probleem kent vele kleine uitdagingen die eerst overwonnen moeten worden."

Martin Vink

"Cijfers zeggen waar het op staat. Een data-analyse is van enorm belang wanneer een bedrijf op zoek is naar een optimalisatieslag."

Martin Vink

"Het bedrijf en de medewerkers moeten achter het plan staan. Het is belangrijk dat iedereen dezelfde visie heeft."

Martin Vink

OB achtergrond V2
VIPAC Maak kennis met onze werkwijze 4
“Met gesprekken en data-analyse komen we tot de kern van het probleem en kunnen we aan de slag.”

Stap 3: Doorspreken van het plan

Nadat de directie heeft besloten om over te gaan tot actie en verbetering, worden de beschikbare medewerkers aangesteld. Er moet een team gevormd worden om het plan uit te voeren. Het is belangrijk om met elkaar effectief aan de slag te gaan. Het afdekken van risico’s, zoals gebrek aan tijd en kwaliteitsverlies, zijn één van de pijlers in onze aanpak.

VIPAC Maak kennis met onze werkwijze 2

Stap 4: Begeleiding en coaching

Een logistiek probleem is niet van de ene op andere dag opgelost. Niet voor niets wordt er gewerkt met een ‘meer stappen plan’. Er zijn nu eenmaal veel kleine stapjes nodig om tot het grote doel te komen; besparing van kosten, tijd en ruimte. Gedurende het verbeterproject wordt er constant geanalyseerd, aangestuurd en verbeterd.

Stap 5: Oplossen van het probleem

Veelvoorkomende verbeterpunten bij klanten zijn de magazijninrichting, het stroomlijnen van de logistieke processen en het verbeteren van de service. Onze onafhankelijke kijk op uw bedrijf geeft nieuwe inzichten en een frisse blik op de huidige stand van zaken. Bij een nieuwe manier van werken hoort ook een nieuwe manier van denken.

Stap 6: Het effect meetbaar maken

De logistiek modelleren en verbeteren is het uitgangspunt van Vipac. Ingewikkelde knelpunten vereenvoudigen en oplossen zorgt voor een gestroomlijnd proces. Ook nadat het project is afgerond, blijft het bedrijf nieuwe resultaten boeken. Het doorwerkeffect ontstaat wanneer het weer duidelijk is waar welke verantwoordelijkheid ligt en de medewerkers zodanig zijn opgeleid dat zij zelfstandig verder kunnen.

2Logo Vipac

Benieuwd wat we voor u kunnen doen? Vraag een gesprek aan via bijgaand formulier en we nemen contact met u op.

OB achtergrond V2

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten